in

CHRISTOS ȘI BARABA. CEI DOI ISUS AI BIBLIEI. BIBLIA DESPRE ACCEPTAREA LUI ISUS

De Paște, două personje contrastante se găseau pe platforma  sălii de judecată a guvernatorului roman Pilat: Iisus Hristos, Nazarineanul, și Isus Baraba, tâlharul! Ce puteau avea în comun cei doi?

Nu ar trebui să surprindă asemănarea de nume, Ieshua, sau latinizatul Isous, fiind un nume comun pentru lumea ebraică, însemnând Iahwé (Dumnezeu) mântuiește!

Primul era Fiul lui Dumnezeu, Mântuitorul lumii! El promitea eliberare SPIRITUALĂ și viață veșnică . Mijloacele Lui erau bunătatea, dragostea, credința – acestea conducând la o viață mai bună și plină de sens. Iisus oferea un viitor și o nădejde printr-o transformare fundamentală a vieții!

Al doilea era un rebel fanatic. Promitea și el eliberare – POLITICĂ, eliberare de sub stăpânirea romană. Se folosea de crimă, de confruntare, de revoltă, de nesupunere și de arme! Evangheliștii Marcu și Luca se referă la Baraba ca la un om implicat în revolta zeloților, naționaliștii evrei, împotriva romanilor (Luca 23:19)! Merită subliniată semnificația numelui Baraba!

Provenit din limba aramaică, este o asociere de două cuvinte: Bar – fiul – și Abba – tatăl! Adică „fiul tatălui”! Și o altă posibilă asociere Bar – fiul – și Rabban – învățătorul! Adică fiul învățătorului! Unii istorici susțin că, posibil, era fiul unui mare cărturar evreu, naționalist, de aici și susținerea înverșunată a castei rabinice de a-l salva de la moarte!

Cei doi condamnați așteptau acum hotărârea guvernatorului roman, Pilat! Conform obiceiului eliberării de prizonieri – numită Iertarea pascală – Pilat i-a oferit mulțimii puterea de decizie! Iar mulțimea, din păcate, l-a preferat pe al doilea Isus: „slobozeşte-ne pe Baraba!” (Luca 23:18)

Potrivit istoricului Max Dimont, povestea lui Baraba, așa cum apare în evanghelii, este lipsită de credibilitate din punct de vedere roman, deoarece niciun guvernator roman nu s-ar fi lăsat intimidat de o mulțime neînarmată pentru a forța eliberarea unui prizonier condamnat la moarte pentru răscoală împotriva imperiului. Un guvernator roman care ar fi făcut acest lucru ar fi trebuit să fie la rândul lui executat!

Însă istoricul roman Josephus Flavius, contemporan cu evenimentele, scrie în cartea Antichități iudaice că, din motive politice, pentru a păstra stabilitatea în această provincie turbulentă, lui Pilat i-au fost acceptate metode mai puțin tolerate în alte regiuni ale imperiului! Una dintre aceste metode era chiar „Ieratarea pascală”.

Alegerea lui Isus Baraba a însemnat crucificarea lui Isus Hristos: alegerea nelegiuirii în locul neprihănirii; a urii în locul iubirii. L-au ales pe cel violent deoarece credeau mai mult în această lume și în metodele ei și prea puțin în valorile lumii mai bune predicate de Hrisos. L-au ales pe fiul unui tată omenesc în locul Fiului Tatălui ceresc!

Până astăzi, oamenii înțeleg greu că Isus Hristos este cu totul altceva decât Isus Baraba..

De Paște, poate e timpul unei noi alegeri?

Cei doi Isus stau din nou pe platformă…! Tu pe cine alegi? Pentru a fi convins să-L alegi pe Isus Hristos, vezi și materialul următor:

TOP 7 LUCRURI DIN BIBLIE DESPRE ALEGEREA LUI ISUS HRISTOS

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings