„Religia ca materie de examen la Bacalaureat? De ce vor asta cultele religioase, în frunte cu BOR …? Ca să-și asigure noi generații de clienți, fără de care Godporația ar da faliment”!
Abordarea contondentă este marca înregistrată a jurnalistului Cristian Tudor Popescu. Ne-am obișnuit deja cu stilul direct de abordare al cunoscutului om de presă, dar, până la urmă, are sau nu are dreptate?
Așa cum suspectează jurnalistul, bisericile au, desigur, și interese temporare. Și poate nu puține! Dar jurnalistul este consecvent cu el însuși în poziția constant critică la adresa bisericii, uneori și dacă trebuie și dacă nu trebuie, aruncând în derizoriu și credința în Dumnezeu și motivațiile, poate de cele mai multe ori, sincere!
Poziția publică a 12 culte religioase din Romania cu privire la introducerea la bacalaureat a materiei „Religie”, ca opțiune, a stârnit o nouă furtună mediatică! Iar societatea și-a exprimat imediat diverstatea atât în înțelegerea contextului, cât și în ce privește interesele imediate! Bineînțeles, politicienii, asociațiile civile, organizațiile elevilor și cele ale părinților nu puteau lipsi din peisaj!
Unii au crezut că pot prinde un val de popularitate, mai ales politicienii, și și-au exprimat acordul imediat, afirmând că nici măcar nu este nevoie de un studiu de impact – o introducem și gata! Unii elevi, simțind posibilitatea de a lua o notă mare la o materie ușoară, au susținut-o și ei! Alți elevi, însă, au respins-o imediat! La fel au reacționat și o parte importantă a părinților și unele ONG-uri, care militează de ani de zile pentru scoaterea religiei, ca materie, din programa școlară! La inițiativa Federației Naționale a Părinților, a fost lansată invitația de a participa la un sondaj pe site-ul edupedu.ro!
Peste 40 000 de părinți au participat la sondaj! O majoritate de 68% susţine că introducerea unei noi probe, chiar opțională, ar fi o greşeală! Dacă vorbim strict de introducerea religiei ca examen la bacalaureat, 39% dintre părinţi sunt de părere că doar elevii care au profil vocaţional teologic ar trebui să susţină probă la această materie. În acelaşi timp, un procent de 30% dintre părinţii respondenţi au susţinut vehement că religia ca materie de bacalaureat pentru toţi elevii, indiferent de profil, e o idee proastă. Deci, împreună, 69%!
Nu știau cultele religioase că această inițiativă urma să stârnească noi discuții?
Noi credem că da! Totuși, aici, onestitatea bisericilor n-ar trebui suspectată: ele sugerează atât elevilor credincioși să opteze nesilit pentru examen, materia religioasă denominațională, cât și elevilor neinteresați de religie să-și aleagă materia preferată.
Dar faptul că se pasează de la familie și biserică la școală responsabilitatea pe care o poruncește Biblia, „Învață-l pe copil calea pe care trebuie s-o urmeze!” (Proverbele22:6), arată atât slăbiciunea și neputința celor dintâi, cât și impasul în care a ajuns influența bisericii în societate! Aceasta ar trebui să le dea de gândit cultelor religioase mai mult decât găsirea unei soluții de avarie!
Desigur, a ține educația religioasă în familie, în biserică și în școlile de profil religios pentru a respecta principiul separării bisericii de stat este calea mai bună. Dar, pentru aceasta, familia și biserica trebuie să-și recâștige, cu modestie, cu seriozitate și cu o profundă moralitate, rolul de educator spiritual al societății, pentru că „toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos ca să învețe, să mustre, să îndrepte, să dea înțelepciune în neprihănire, pentru ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârșit și cu totul destoinic pentru orice lucrare bună.” (2 Timotei 3:16,17)
Dacă vrei să cunoști poziția Bibliei cu privire la acest subiect, vezi și:
TOP 7 LUCRURI DIN BIBLIE DESPRE EDUCAȚIA RELIGIOASĂ
Nr 1. Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos ca să învețe, să mustre, să îndrepte, să dea înțelepciune în neprihănire (2 Timotei 3:16) Dacă ești obișnuit să asociezi educația doar cu manualele de fizică, biologie sau matematică, n-ar fi rău să iei în calcul ideea că Biblia este cel mai bun manual de educație pentru viață. Investiția în educație religioasă este utilă și actuală tocmai pentru că Dumnezeu Însuși a considerat-o dintotdeauna un lucru esențial al existenței.
Nr 2. (Timotei) – din pruncie cunoști Sfintele Scripturi, care pot să-ți dea înțelepciunea care duce la mântuire prin credința în Hristos Isus (2 Timotei 3:15) În cele mai multe situații, copiii creștinilor erau învățați acasă. Mama sau tata știau că atunci când le deschid Scripturile, în realitate le furnizau acestora cu mult mai mult decât avantaje sociale sau inserție rapidă în viață.. Știau că le oferă înțelepciunea care duce la mântuire. Este ceva mai valoros decât aceasta..?
Nr 3. Şi Isus creştea în înţelepciune, în statură şi era tot mai plăcut înaintea lui Dumnezeu şi înaintea oamenilor (Luca 2:52) Conceptul multora este că educația înaltă înseamnă dezvoltare în trei mari planuri: intelectual, social și fizic. Corect, dar incomplet..! O educație holistică presupune, pe lângă cele trei, considerarea unui al patrulea plan – cel spiritual..! Isus le-a luat în considerare pe toate… Fă-o și tu.
Nr 4. Moise a învăţat toată înţelepciunea egiptenilor şi era puternic în cuvinte şi în fapte (Fapte 7:22) În Egipt, Moise deprinsese noțiuni complexe de matematică, medicină, drept, arhitectură, astronomie, arta războiului, sculptură sau pictură. Însă totul se grefase perfect pe educația religioasă primită în pruncie de la mama sa, în care Dumnezeu juca rolul central în creație și în viața oamenilor! Fără această educație de bază, istoria l-ar fi reperat doar ca pe un alt lider inteligent în lista încâlcită a conducătorilor egipteni…
Nr 5. (Solomon) A vorbit despre copaci … despre dobitoace, despre păsări, despre târâtoare şi despre peşti… Veneau oameni din toate popoarele să asculte înţelepciunea lui Solomon.. (1 Împărați 4:33.34) Înteresat în studiul naturii, cercetările lui Solomon nu s-au limitat la o singură ramură de învăţătură. Cercetarea temeinică a elementelor însufleţite sau neînsufleţite l-a pus în poziția de a dobândi o concepţie foarte limpede despre Creator. În forţele naturii, în lumea animală şi minerală şi în orice copac, mugur şi floare, el vedea descoperirea înţelepciunii lui Dumnezeu; şi în timp ce căuta să înveţe mai mult şi mai mult, cunoaşterea lui despre Dumnezeu şi dragostea faţă de El creşteau continuu (E.G.White)
Nr 6. În adevăr, însușirile nevăzute ale Lui, puterea Lui veșnică și dumnezeirea Lui se văd lămurit de la facerea lumii, când te uiți cu băgare de seamă la ele în lucrurile făcute de El (Romani 1:20) Orice tratat teologic serios menționează două căi ale educației religioase: Scriptura și natura. Ceea ce înseamnă că pentru o educație completă cele două sunt complementare, cartea naturii neputând fi lăsată pe dinafară! Cunoașterea insuficientă a oricăreia dintre cele două va formula doar concluzii incomplete… Tocmai de aceea, Biblia și știința nu sunt în opoziție, ci au același scop – al cunoașterii întregii creații cât, mai ales, al Creatorului!
Nr 7. Înțelepciunea care vine de sus este întâi curată, apoi pașnică, blândă, ușor de înduplecat, plină de îndurare și de roade bune, fără părtinire, nefățarnică… (Iacov 3:17) Intuind că Dumnezeu este sursa celei mai înalte educații, Theodore Roosevelt avea să spună: „O cunoaștere aprofundată a Bibliei valorează mai mult decât o educație universitară.” Dar și mai frumos a spus-o apostolul Iacov însuși: Dacă vreunuia dintre voi îi lipseşte înţelepciunea, s-o ceară de la Dumnezeu … şi ea îi va fi dată (Iacov 1:5)
Dacă preferi o discuție personală, îți putem facilita o întâlnire cu un reprezentant din zona ta.
În acest sens, pentru stabilirea detaliilor concrete (ziua, ora etc.) ne poți contacta aici, pe chat, sau la adresa de email contact@opiniaproduction.ro
Adaugă comentariul tău și ia parte la conversație
GIPHY App Key not set. Please check settings