Adventiștii sunt clonele moderne ale iudeilor de odinioară, obsedați de păzirea Sâmbetei?
Care e de fapt problema?
Toată creștinătatea – ortodocși, catolici, protestanți, neoprotestanți – merge la biserică duminica!
Mai puțin Adventiștii – un grup creștin – ei merg …sâmbăta, sau …în Sabat! Ca iudeii Vechiului Testament, păzitorii celor Zece Porunci: „Adu-ţi aminte de ziua de odihnă, ca s-o sfinţeşti. Să lucrezi şase zile, şi să-ţi faci lucrul tău. Dar ziua a şaptea este ziua de odihnă închinată Domnului, Dumnezeului tău: să nu faci nici o lucrare în ea.. (Exod 20:8-10)
Indiferent cine-ar fi acești Adventiști, treaba lor, nu? Bine că nu fac rele societății! În afară de preferința lor neînțeleasă față de ziua sâmbetei, per ansamblu, sunt oameni de treabă, săritori, gospodari, promotori ai unui stil de viață sănătos, dețin spitale de înalte performanțe profesionale, alocă importanță educației – au școli și universități de top – mulți sunt intelectuali, toată lumea știe cel puțin un adventist..!
Oricum, ziua a 7-a a săptămânii este duminica, nu? Așa știe toată lumea, așa spune și biserica…
Sau… nu prea?
Gala Galaction (1879-1961), profesorul preot ortodox, surprinzător, traducea în felul următor în cartea Ieșirea (Exod): „Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei, ca să o sfințești pe ea. Șase zile lucrează și fă toate lucrurile tale. Iar ziua a șaptea este sâmbăta, ziua Domnului Dumnezeului tău. Să nu lucrezi în ea…”(Ieșirea 20:8-10).
Dacă simți că lucrurile încep să se încurce, aceasta chiar nu e o părere gratuită! Iată de ce.
În Catehismul Creștin Ortodox, din anul 1990, tipărit cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Teoctist, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, apărea o neconcordanță care cerea rezolvare! La pagina 100, la întrebarea „De ce creștinii sărbătoresc duminica în locul sâmbetei?”, răspunsul catehismului este: „Duminica este ziua cea dintâi a creațiunii…”
Dar porunca, așa cum o traduce emblematicul teolog ortodox Gala Galaction, spunea că ziua de închinare este ziua a șaptea care este… sâmbăta, nu duminica! Neconcordanța Catehismului se vede clar la pagina 179, aceeași ediție (1990), unde catehismul spune:„ Ziua Domnului, duminica, este ziua de odihnă. Ea se cinstește prin mergerea la Sf. Biserică!”
Ori, Duminica nu poate fi și ziua a 7-a și ziua întâi, în același timp!
Pentru a rezolva contradicția, în Şedinţa Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, din vara lui 2010, în 6 iulie, se aprobă textul calendarului pentru anul 2011, aducându-se o modificare majoră: duminica a fost declarată drept ziua întâi (înainte de acest Sinod apărea în calendarul ortodox în poziția zilei a șaptea)! Reprezentanții bisericii, prin purtătorul de cuvânt la vremea aceea, preotul Constantin Stoica, spun că ce s-a întâmplat în anul 2011 „este un act reparator, întrucât aşa scrie în Evanghelie, că Mântuitorul a Înviat în prima zi a săptămânii, adică duminica.” Iar în ziua Sabatului (Sâmbăta) s-a odihnit după lege.
Personalități bisericești oneste, nu?
Iar adventiștii, probabil, s-au așteptat ca imediat, nu doar conform Bibliei, ci acum și urmare a hotărârii Sfântului Sinod, să se declare că, totuși, ei au avut dreptate!
N-a fost așa!
Însă cei cu adevărat interesați ar putea urmări în istoria religiei creștine punctul apariției incredibilei confuzii!
Procesul înlocuirii zilei închinării, prescrise de Dumnezeu(!) omenirii, adică a zilei a șaptea – sâmbăta, cu ziua întâi a săptămânii – duminica, a început cu anul 321 când, din rațiuni politice, Constantin cel Mare, împăratul roman, pentru a uni popoarele imperiului, divizate între creștini și păgâni, a impus Dies Solis (ziua soarelui/ziua întâi a săptămânii) ca zi de închinare în imperiu!
Apoi, Conciliul de la Orleans din anul 538 AD, avea să definitiveze și religios această tranziție. Cum aveam să aflăm mai târziu, pe filieră catolică: „Duminica nu se bazează pe Scriptură, ci pe tradiție, și este o instituție evident catolică. Noul Testament nu menționează explicit că apostolii au schimbat ziua de închinare, știm asta din tradiție.” The New Revised Baltimore Catechism, 1949, pag. 139
Chestiunea este atât de importantă pentru Adventiști, încât titulatura lor completă avea să devină: Biserica Adventistă DE ZIUA A ȘAPTEA..! Iar susținerea lor? Nu există niciun text biblic cere să probeze schimbarea de la sâmbătă (ziua a șaptea) la duminică(ziua întâia)!
Deci! Sunt adventiștii simple clone moderne ale iudeilor de altă dată sau… chiar au dreptate?
Dacă te interesează subiectul în detaliu, îl poți urmări pe https://opiniaproduction.ro/14-sabatul/
GIPHY App Key not set. Please check settings