„Investim miliarde și miliarde și miliarde de dolari în eradicarea sărăciei și combaterea singurătății la nivel planetar!” Cine a spus aceasta? Nimeni…

„Investim miliarde și miliarde și miliarde de dolari în făurirea Metaversului!” Cine a spus aceasta? Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, companie denumită mai nou – Meta.

Are de-a face construcția acestui proiect ce ține de domeniul realității virtuale și al realității augmentate cu soluționarea problemelor mai sus menționate? Se pare că da, dar doar în sensul ca le agravează și le adâncește.

Despre ce este vorba?

Metavers înseamnă în lb greacă „dincolo de univers” și este un concept digital pe coordonate tridimensionale promovat de Zuckerberg ca o variantă îmbunătățită la Facebook.

Pașii sunt simpli. Ai deja cont de utilizator. Te dai jos din pat, îți pui ochelarii 3D și intri pe pagina de Facebook. Nimerești acum evident într-o dimensiune virtuală. Prin Horizon WorkRooms (o formă superioară de Zoom) poți fi la ședința cu colegii de la serviciu, iar prin Horizon Home te poti întâlni să socializezi cu prietenii din lista de prieteni. Avataruri – aceasta va fi de acum denumirea consacrată atât a ta, a colegilor cât și a prietenilor tăi. Da, ca numele de reîncarnare ale zeilor hinduși… Cu siguranță poți și trebuie să cheltui bani. Bani digitali. Bitcoin? Probabil. Te însoțești cu prietenii să joci tenis de masă sau orice alt sport pe care ti-l oferă rețeaua, vizitezi insule exotice virtuale sau chiar zbori pe o planeta Marte virtuală. După un timp vei obosi. Atunci îți dai ochelarii jos și mergi la culcare în patul tău din lumea reală, ca a doua zi să o iei de la capăt. Nu uita să plătești, este important. Și să știi, ai nevoie de internet 5G…

Mark Zuckerberg asigură utilizatorii că vor fi experiențe cu adevărat îmbogățitoare! Oamenilor le va plăcea atât de mult..! Se estimează că până la 75% din timpul lor vor sta în …Metavers! Depinde și de algoritmi – să petreci mai mult sau mai putin timp acolo! La urma urmei Mertaversul e ca viața fizică, doar că totul este …digital!

Câteva dileme se profilează la (H)ORIZON(t):

#Metaversul va deforma sau va îmbogăți experiența realității? Neurologic vorbind – cât timp poate trăi omul în cadrul unei experiențe de tip schizofrenic între cele două universuri…?

#cum rezolvă Metaversul probleme de ordin practic din lumea noastră precum nevoia de locuință, nevoia de hrană? Cum downlodezi de exemplu o …plăcintă de dovleac?

#Lupta cu dependențele de lumea digitală sunt o realitate universal observabilă astăzi. Cum vor gestiona părinții obligatoria nouă adicție a copiilor lor în fața aceastei titanice provocări?

#„o lume fără lume” ca lumea Metaversului (la a cărei accedere trebuie să oferi din prea plin date biometrice personale) este dezideratul cel mai înalt la care au ajuns iluștrii cetățeni din Silicon Valley?

#de ce am dori o copie a realității, cât timp nu am explorat suficient varianta originală a creației lumii acesteia? A trăi sărac în Univers dar bogat în Metavers este nimic mai mult decât o altă fugă după un alt panaceu inexistent.

Odinioară, când teologul Pavel scria „…va veni vremea când oamenii … se vor îndrepta spre istorisiri închipuite” (2 Timotei 4:3-4) cu siguranță nu se gândea la Metavers-ul lui Mark Zuckerberg. Dar ar putea fi pentru unii o augmentare permisă a înțelesului inițial, în nevoia autentică de a rămâne conectați la viața reală, acolo unde singurătatea este încă o problemă pentru destul de mulți dintre cei ce n-au trecut încă la categoria avataruri.

Opinia Production este un instrument media creștin cu sediul în România.
Ca tu să înțelegi mai bine BIBLIA, noi
a) ilustrăm învățăturile ei prin întâmplări cu sens culese din viața marilor personalități
b) interpretăm diverse cadre din viața de zi cu zi în cheie religioasă
c) căutăm sensurile corecte ale enunțurilor scripturistice
Abonează-te și tu. Astfel vom evolua împreună într-o dimensiune esențială – cea a spiritualității.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.